No 2022. gada 1.maija līdz 2025.gada 30.aprīlim Erasmus+ programmas ietvaros Akadēmiskās informācijas centrs īstenoja projektu QUATRA-TPG A „Kvalifikāciju ietvarstruktūru uzticamībai, caurskatāmībai un dažādībai – A tematiskā grupa” (Qualifications Frameworks for trust, transparency and diversity – TPG A).
Projekta mērķis bija veicināt valsts iestāžu, Eiropas augstākās izglītības telpas A tematiskās grupas (EAIT TPG A) dalībnieku sadarbību ar partneriem, veidojot vienotus Eiropas standartus kvalitātes un caurskatāmības nodrošināšanai.
QUATRA – TPG A projekts mērķis tika sasniegts ar dažādiem projekta pasākumiem, kas ietvēra EAIT TPG A sanāksmju organizēšanu (mācību semināri, starptautiska konference), kā arī trīs darba grupu izveidi par kvalifikāciju ietvarstruktūru tematiem. Tematus EAIT TPG A dalībnieki ierosināja projekta sagatavošanas posmā, saskaņā ar valstu un starptautiskajām tendencēm un politikas attīstību. EAIT TPG A ietvaros 2021. gada tika izveidotas 3 darba grupas (aktīvas līdz 2023. gada novembrim):
1. īsā cikla augstākā izglītība (4 partneri), ko vadīja Latvija (AIC),
2. pašvērtēšana (8 partneri), ko vadīja Gruzija (NCEQE) un Bulgārija,
3. mikrokvalifikācijas (17 partneri), ko vadīja Latvija (AIC) un Armēnija.
Ņemot vērā QUATRA – TPG A projekta īstenošanas periodu (2022. gada maija – 2025. gada aprīlis), QUATRA – TPG A projekts ietvaros tika nodots zināšanas un pieredzi starp A tematiskās grupas dalībniekiem 2021.-2024. un 2024.-2027. gada darba periodā. Projekta ietvaros darba grupu darbs 2025.gadā rezultējās ar 3, uz tematiskām aptaujām, dokumentācijas izpētes un darba grupu diskusijās balstītu, ieteikumu izveidē:
1) Ieteikumi par pašvērtēšanas procesu (angļu valodā) – ņemot vērā darba grupu veikto aptauju rezultātus un secinājumus, ka esošo pašvērtēšanas process var pilnveidot, tika izveidoti ieteikumi, ar mērķi veicināt diskusijas par pašvērtēšanas procesu un pievērstu uzmanību aspektiem, kas jāņem vērā pašvērtēšanas procesā. Rekomendācijas veidotas EAIT dalībvalstīm, ENIC/NARIC tīklam un Boloņas procesa ieviešanas uzraudzības darba grupai (BFUG)
2) Ieteikumi par īsā cikla augstāko izglītību (angļu valodā) – ieteikumi izstrādātas valstīm, kuras apsver iespēju ieviest vai attīstīt īscikla kvalifikācijas kā daļu no savas augstākās izglītības kvalifikāciju ietvarstruktūras (KI). Šo dokumentu var izmantot kā atsauces materiālu iestādes un citas ieinteresētās puses, kas iesaistītas valsts augstākās izglītības kvalifikāciju ietvarstruktūras izstrādē, lai nodrošinātu, ka jaunās (vai pārveidotās) kvalifikācijas atbilst Eiropas augstākās izglītības telpas (EHEA).
3) Ieteikumi par mikrokvalifikāciju iekļaušanu NKI augstākajā izglītībā (angļu valodā) – ieteikumi paredzēti, lai sniegtu atbalstu nacionālajam organizācijām, augstākās izglītības iestādēm un kvalitātes vērtēšanas aģentūrām, lai sniegtu atbalstu mazāku mācību izveidei un ieviešanai, īstenošanai un izvērtēšanai.
Plašāk par projektu un tā ietvaros organizētajiem pasākumiem uzzini Akadēmiskās informācijas centra mājas lapā.